Υλοποίηση διεπαφών στη Visual Basic
Το περιβάλλον προγραμματισμού Visual Basic επιτρέπει τη γραφική σχεδίαση
εφαρμογών με τη χρήση οργάνων και τον άμεσο ορισμό κώδικα που θα αποκρίνεται
σε συγκεκριμένα γεγονότα.
Για το σκοπό αυτό η Visual Basic απλοποιεί το περιβάλλον προγραμματισμού
που ορίζουν τα Windows δίνοντας στο χρήστη μια σειρά από εξειδικευμένα
όργανα (βασισμένα σε αυτά των Windows) και έναν τρόπο να ορίζει ο χρήστης
την εμφάνιση του κάθε οργάνου, τις λειτουργίες του και τον
τρόπο που αυτό ανταποκρίνεται σε γεγονότα.
Έτσι, κάθε όργανο παριστάνεται ως ένα αντικείμενο που διαθέτει:
- ιδιότητες όπως για παράδειγμα τη θέση και το χρώμα του,
- μεθόδους που μπορούν να κληθούν για εκτέλεση όπως για
παράδειγμα τη μέθοδο της επανασχεδίασης και
- γεγονότα στα οποία μπορεί ο χρήστης να συνδέσει κώδικα
π.χ. το γεγονός click.
Ο έλεγχος που έχει ο χρήστης πάνω στα όργανα διαφέρει ανάλογα με
την κατάσταση της εφαρμογής:
-
Κατά τη διάρκεια σχεδιασμού της εφαρμογής, ο χρήστης μπορεί να διαβάσει
και να αλλάξει τιμή στις περισσότερες ιδιότητες καθώς και να συνδέσει
κώδικα με όλα τα γεγονότα κάθε οργάνου.
-
Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της εφαρμογής, το πρόγραμμα μπορεί να διαβάσει
και να αλλάξει τιμή στις περισσότερες ιδιότητες και να καλέσει τις
μεθόδους του κάθε οργάνου.
Όταν παραλαμβάνεται από την εφαρμογή ένα γεγονός, αυτό προωθείται
αυτόματα στον κώδικα που έχει συνδεθεί με το αντίστοιχο όργανο.
Αν δεν υπάρχει τέτοιος κώδικας, τότε η εφαρμογή εκτελεί αυτόματα
κώδικα ο οποίος εκτελεί τη βασική λειτουργία για το αντίστοιχο γεγονός.