Τμήμα
Πληροφοριακών
και Επικοινωνιακών
Συστημάτων
Γλώσσες προγραμματισμού
Διδάσκων: Επικ. Καθηγητής Διομήδης Σπινέλλης | Εξεταστική περίοδος
Σεπτεμβρίου 2000 |
Ο οργανισμός "Αθήνα 2004" σας αναθέτει να υλοποιήσετε ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα για την παρακολούθηση των αθλητών των Ολυμπιακών αγώνων. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει στοιχεία για κάθε ξεχωριστό αθλητή. Τα στοιχεία αυτά είναι: όνομα, εθνικότητα, άθλημα που αγωνίζεται, στοιχεία σχετικές με τις προσπάθειές του στο άθλημα και η καλύτερη επίδοση στο άθλημα αυτό. Κάθε αθλητής λαμβάνει μέρος σε ένα και μόνο ένα άθλημα. Για κάθε άθλημα πρέπει να τηρείται αυτόματα ο αριθμός των αθλητών που αγωνίζονται. Στα αθλήματα ταχύτητας φυλάσσεται η επίδοση (χρόνος) ως αριθμός κινητής υποδιαστολής, στα άλματα φυλάσσεται η απόσταση ως αριθμός κινητής υποδιαστολής, και στις άρσεις φυλάσσεται το βάρος ως ακέραιος αριθμός. Σε ορισμένα αθλήματα πρέπει να φυλάσσεται και ο αριθμός των προσπαθειών. Το πρόγραμμα πρέπει να μπορεί να εμφανίζει τα στοιχεία για έναν συγκεκριμένο αθλητή, να ενημερώνει τα στοιχεία του αθλητή με τα αποτελέσματα από μια προσπάθεια και να εμφανίζει τους αθλητές για ένα άθλημα με τη σωστή σειρά κατάταξης.
Θέμα 1ο: (2 βαθμοί)Σχεδιάστε σε UML ένα διάγραμμα κλάσεων για το παραπάνω πρόγραμμα. Στο διάγραμμα πρέπει να φαίνονται οι ιδιότητες καθώς και οι μέθοδοι που εσείς κρίνετε απαραίτητες. Σχεδιάστε ένα αντιπροσωπευτικό διάγραμμα αντικειμένων.
Θέμα 2ο: (2 βαθμοί)
Για κάθε άθλημα να γράψετε σε C++ τη μέθοδο compare(a1, a2) που επιστρέφει -1, 0, ή 1 ανάλογα με το αν η επίδoση του αθλητή a1 είναι καλύτερη, ίση ή χειρότερη με την επίδοση του αθλητή a2.
Θέμα 3ο: (2 βαθμοί)
Να γράψετε σε C++ μια κλάση που να υλοποιεί τις "προσπάθειες". Η κλάση να έχει συνάρτηση κατασκευής που να λαμβάνει ως όρισμα τον αριθμό των προσπαθειών που επιτρέπει ένα αγώνισμα και τις μεθόδους NewTry που εκτελείται πριν από κάθε προσπάθεια και εμφανίζει τον αριθμό της και αυτές που απομένουν και την MoreTries που επιστρέφει αληθές αν επιτρέπονται άλλες προσπάθειες.
Θέμα 4ο: (2 βαθμοί)
Γράψτε σε C++ μια μέθοδο για την κλάση του αθλητή που λαμβάνει ως όρισμα έναν πίνακα με αθλητές που αγωνίστηκαν σε ένα αγώνισμα, και τον αριθμό τους. Η μέθοδος πρέπει με τη χρήση της compare να εμφανίζει τον αθλητή που έχει την καλύτερη επίδοση στο συγκεκριμένο αγώνισμα.
Θέμα 5ο: (2 βαθμοί)
Η παρακάτω συνάρτηση της Lisp επιστρέφει τον αριθμό των στοιχείων μιας λίστας:
Διάρκεια εξέτασης 2,5 ώρες | Καλή επιτυχία! |