Σε εγκαταστάσεις Linux το πρόγραμμα πρέπει να έχει επίθεμα .C.
Για να μεταγλωττιστεί χρησιμοποιούμε την εντολή g++.
- Ορισμοί μεταβλητών μπορούν να δοθούν σε οποιοδήποτε σημείο
μπορεί να δοθεί μια έκφραση.
Παράδειγμα:
#include <iostream.h>
main()
{
int i = 3;
cout << i;
for (int j = 0; j < 10; j++)
cout << j;
}
Καλό είναι οι μεταβλητές να ορίζονται ακριβώς πριν από το πρώτο σημείο όπου
χρησιμοποιούνται.
- Σχόλια της μιας γραμμής μπορούν να οριστούν με τους χαρακτήρες //:
Παράδειγμα:
int i;
// This is a line comment; set i to 8.
i = 8;
- Μεταβλητές μπορούν να οριστούν ως αναφορά (reference)
σε μια άλλη.
Παράδειγμα:
int y = 8;
int &x = y;
x = 3; // Set y to 3
- Συναρτήσεις μπορούν να οριστούν πολυμορφικά με βάση τον τύπο του
ορίσματός τους.
Παράδειγμα:
#include <iostream.h>
double square(double x);
int square(int x);
double
square(double x)
{
return (x * x);
}
int
square(int x)
{
return (x * x);
}
main()
{
int i = 3;
double d = 1.4142;
cout << "square(" << i << ")=" << square(i) << "\n";
cout << "square(" << d << ")=" << square(d) << "\n";
}
- Οι δηλώσεις δομών ορίζουν αυτόματα και έναν νέο τύπο με αντίστοιχο
όνομα. Ο τελεστής new επιστρέφει μνήμη με το σωστό μέγεθος και τύπο για
δομές και κλάσεις.
Η μνήμη που δεσμεύει ο τελεστής new ελευθερώνεται με τον τελεστή delete.
Παράδειγμα:
struct point {
int x, y;
};
point *p;
main()
{
p = new point;
delete p;
}
- Οι τελεστές new και delete[] δεσμεύουν και ελευθερώνουν και μνήμη για
πίνακες.
Παράδειγμα:
main()
{
int *ip = new int[10];
ip[3] = 8;
delete[] ip;
}
- Στα ορίσματα των συναρτήσεων μπορούν να δωθούν
εξ' ορισμού (default) αρχικές τιμές.
Κατά την κλήση της αντίστοιχης συνάρτησης, το αντίστοιχο όρισμα
μπορεί να παραληφθεί.
Στην περίπτωση αυτή η μεταβλητή του ορίσματος μέσα στη συνάρτηση έχει την
αρχική τιμή που είχε δωθεί κατά τον ορισμό.
Παράδειγμα:
#include <iostream.h>
#include <math.h>
double
sqr(double x)
{
return (x * x);
}
/*
* Return the distance between two points, or the distance from (0,0)
*/
double
distance(double x0, double y0, double x1 = 0.0, double y1 = 0.0)
{
return (sqrt(sqr(x0 - x1) + sqr(y0 - y1)));
}
main()
{
cout << distance(4, 3) << "\n"; // Print 5
cout << distance(6, 6, 5, 5) << "\n"; // Print 1.4142...
}
- Ορίζεται ο τύπος
bool
για λογικές μεταβλητές που μπορούν να
λάβουν τιμές
true
και
false
.
Όλοι οι τελεστές που έχουν αποτέλεσμα μια λογική τιμή
παράγουν στη C++
αποτέλεσμα τύπου bool.
Οι τελεστές αυτοί είναι οι παρακάτω: